torek, 21. januar 2014

Obrnjeno učenje na OŠ Solkan

Po konferenci EDID sem se dogovorila s kolegicami na OŠ Solkan, da izvedemo nekaj ur obrnjenega učenja (flipped classroom). Najprej sem seveda stopila v stik s kolegico Eriko, ki poučuje na razredni stopnji in ki je vedno pripravljena nove dobre izzive uporabiti v razredu. Skupaj z njo sva načrtovali ure pri slovenčini in matematiki v 3. razredu in k sodelovanju pritegnili tudi Barbaro, ki letos tudi uči 3. razred in sta z Eriko pravi tim, ki skupaj ustvarja gradiva tudi za iTablo. Viharile smo možgane in izbrale temi za obe uri. Dogovorile smo se, da posname vsaka en predmet, gtradiva pa si izmenjata. 

Erika je prevzela naravoslovno temo Kmetija skozi letne čase, Barbara pa matematično, deli celote. Sledilo je opredeljevanje cijlejv po UN, razmislek o načinu predstavitve, zbiranje slikovnega gradiva,  izdelava animiranega gradiva in spremljajočega pisnega scenarija razlage. Izbor tehničnih pripomočkov za snemanje sem opravila jaz. Za snemanje sem izbrala spletno (in namizno) prostodostopnoordoje Screen-casto-matic, uporabniku prijazno, ki podpira tako zvok kot tudi video in omogoča izbiro vključevanja obojega.
Pripravile smo mini snemalni studio v razredu. 

Sledilo je sistematično urejanje gradiv in usklajevanje besedila iz scenarija z multimedijsko obogatenim gradivom pripravljenim z SmartBord programsko opremo. Nazadnje je bilo potrebno tudi časovno omejiti razlago, saj naj bi video razlaga po priporočilih trajala od 5 - 10 minut. Nato je sledilo poskusno snemanje, večkratno popravljanje, preverjanje glasovne kakovosti in končno pravo snemanje. Celotna procedura je torej za prvi poskus seveda terjala veliko časa, saj smo želele zadevo izpeljati kar se da dobro. 

Posneto razlago je bilo potrebno še urediti in opremti z napisi in spremljajočo glasbo. Izdelka smo objavili na YouTube, kjer sem ustvarila poseben kanal za te namene. Šele nato sta učiteljici objavili video v spletni učilnici razreda in zadeva je stekla. Kljub temu, da so v obrnjeno učenje bili vklčjučeni mlajši učenci, so zadevo vzeli zelo resno in si oba videa resnično dobro ogledali (večina je povedala, da so si video ogledali vsi v družini). Sledila je ura v razredu, kjer so opravili takoimenovano klasično domačo nalogo skupaj s sovrstnmiki in ob pomoči učiteljice. Bili so zelo angažirani in aktivni. Več o tem pa si lahko ogledate v videoposnetkih, ki sledijo. 

Obrnjeno učenje pri matematiki - Deli celote 
Primer video razlage

 

Izvedba v razredu
Obrnjeno učenje pri naravoslovju - Kmetija skozi letne čase 

Primer video razlage


Izvedba v razredu

Ni komentarjev:

Objavite komentar